Met welke algemene zaken moet u rekening houden?

Autoverzekering
  1. Mededelingen
    Mededelingen en toezeggingen die de maatschappij aan u of uw tussenpersoon doet, zijn alleen bindend wanneer ze door de maatschappij aan u of de verzekerde worden bevestigd.
  2. Bedenkperiode
    U kunt tot 14 dagen na ontvangst van het eerste polisblad aangeven dat u de verzekering toch niet wilt sluiten. Wanneer u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken, moet u de verzekering beëindigen. De verzekering wordt in dat geval beschouwd als nooit van kracht te zijn geweest. Aan de opzegging zijn geen kosten verbonden en u bent ook geen premie verschuldigd.
  3. Toepasselijk recht
    Op de verzekeringsovereenkomst is Nederlands recht van toepassing.
  4. Contractduur
    De verzekering geeft dekking tijdens de op het polisblad vermelde contractduur en wordt
    behoudens toepassing van een opzegmogelijkheid telkens met een zelfde termijn verlengd.
  5. Verzekeringsmaatschappij die optreedt als risicodrager
    De verzekering is afgesloten voor rekening en risico van Delta Lloyd Schadeverzekering NV, gevestigd te Amsterdam aan de Spaklerweg 4, Postbus 1000, 1000 BA Amsterdam (Handelsregister KvK Amsterdam 33052073). Delta Lloyd Schadeverzekering NV staat als aanbieder van (schade)verzekeringen geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en heeft een vergunning van De Nederlandsche Bank NV (DNB) om het schadeverzekeringsbedrijf uit te oefenen.
  6. Gebeurtenis
    Een voorval of een reeks van voorvallen die met elkaar verband houden, die één oorzaak heeft en die schade aan personen en/of zaken tot gevolg heeft.
  7. Onzekere gebeurtenis
    De maatschappij dekt de schade alleen wanneer de schadeveroorzakende gebeurtenis plotseling en onvoorzien is veroorzaakt of is ontstaan tijdens de looptijd van de verzekering.

    Bovendien moet het bij het sluiten of wijzigen van de verzekering onzeker zijn geweest of de verzekerde gebeurtenis zich voor zou doen. Wanneer u de dekking op een later tijdstip uitbreidt, geldt voor de dekking waarmee de verzekering wordt uitgebreid de wijzigingsdatum als het moment waarop de overeenkomst is gesloten.
  8. Andere verzekeringen
    Als u een andere verzekering heeft die dekking biedt of dekking zou bieden als u deze verzekering niet zou hebben afgesloten, dan keert deze verzekering pas in de laatste plaats uit. Alleen de schade die boven het bedrag uitkomt waarvoor een andere verzekering dekking biedt of zou bieden, wordt dan vergoed op de verzekering die bij de maatschappij is gesloten. Het maakt daarbij niet uit welke verzekering van oudere datum is. Een eigen risico op de andere verzekering wordt niet vergoed.
  9. Wat te doen bij klachten
    Met klachten kunt u in eerste instantie terecht bij de betrokken afdeling. Komt u er samen niet uit, dan kunt u uw klacht richten aan de directie van Delta Lloyd Schadeverzekering NV, Spaklerweg 4, Postbus 1000, 1000 BA Amsterdam.

    Mocht hierna nog geen overeenstemming worden bereikt, dan kunt u zich wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD): Postbus 93257, 2509 AG Den Haag.
  10. Uitkering
    De maatschappij betaalt de schade-uitkering aan u, tenzij u iemand anders aanwijst of de polisvoorwaarden anders bepalen.