- een aangifte van een ongeval via de website
Via de website va de Chiro kunnen de ongevallen van je groep aangegeven worden. Elke groep kreeg een login en paswoord waarmee je de ongevallen van je groep kan opvolgen. Als je een ongevalsaangifte online invulde, krijgt het slachtoffer meteen alle nodige documenten in zijn/haar mailbox. Op die manier wordt de administratie rond een ongeval veel gemakkelijker. Bij de documenten zit ook een medisch getuigschrift dat moet ingevuld worden door de dokter. - een papieren aangifte
Je kan natuurlijk nog steeds een papieren ongevalsaangifte invullen en opsturen. Het rechtse wordt ingevuld door de dokter. Het linkse deel wordt ingevuld door de leiding en opgestuurd naar ICverzekeringen. - de ouders krijgen een brief
Het is uiteraard de leiding die het ongeval aangeeft, maar het zijn de ouders die van de verzekeringsmaatschappij een melding krijgen dat het ongeval aangegeven werd, en welk dossiernummer dat ongeval gekregen heeft. Vanaf nu zullen de ouders (of het slachtoffer zelf ) het dossier verder opvolgen. - mutualiteit of geen mutualiteit
Je betaalt altijd zelf eerst de kosten die je maakt bij de dokter, de kliniek of de apotheker (bij de apotheker vraag je hiervoor een formulier BVACN (voorheen 704N).
Als je aangesloten bent bij een mutualiteit, laat je je eerst door hen terugbetalen. Vervolgens stuur je het borderel van de mutualiteit (een formulier waarop aangegeven staat hoeveel de mutualiteit terugbetaald heeft) en de kostennota’s naar IC-verzekeringen.
Als je niet aangesloten bent bij een mutualiteit, stuur je gewoon de kostennota’s naar IC-verzekeringen. - de betaling
De vergoedingen worden rechtstreeks aan het slachtoffer uitbetaald. Daarom is het ook belangrijk dat je het rekeningnummer vermeldt op het aangifteformulier.
"Vast & Verzekering"